Forum

#1   SPAM

Redaktionen Skapad: 2/18/2009 8:44:32 AM

Återigen har någon registrerat sig och sänt ut mejl till medlemmar. Vi är mycket irriterade på detta ofog och är ledsna för att medlemmar får mejl som bara är trams.
Vi lade upp en spärr vid registreringen som skulle hindra robotar att registrera sig. Men nu måste det vara så att någon "riktig" människa faktsikt sitter och gör en korrekt registrering och det är det så klart svårare att skydda sig emot. Vi får fundera - kanske måste registreringen var mer omfattande - kanske det ska var så att man inte kan sända mejl förrän några dagar efter registrering eller... ja vi får se.

Redaktionen.

#2   RE:SPAM

Thom Skapad: 3/12/2009 12:08:08 PM

Hej
Dom dyker fortfarande upp. Fick nedanstående mail i dag. Om inte annat så kan man ju reflektera över funktionen i Internets översättningsrobotar
Tomppa

stephniebasa@yahoo.com
God dag.
Mitt namn är Stephanie Bassa Jag såg din profil i dag (www.singelgolfare.se) och jag blev intresserad av dig. Därför var jag flyttade för att kontakta dig, jag kommer att vilja veta du more.Kindly skicka ett mail till min e-postadress så jag kan ge er min bild för dig att veta vem l am.Here är min e-postadress stephniebasa@yahoo.com
Jag tror att vi kan flytta från here.I am väntar på ditt mail till min e-postadress above.miss Stephanie .. (Tänk på avståndet eller färg spelar ingen roll men älskar frågor mycket i livet) Svara mig med min e-postadress här stephniebasa@yahoo.com

Startsida Forum | Till Toppen

#3   RE:SPAM

Torsten Skapad: 3/12/2009 1:14:50 PM

Jag satt under en halvtimme och spärrade ut de senaste tre registreringarna. Och lyckades stoppa mejlutskicket till en del. "Endast" ca 50 internmejl lyckades man skriva innan man gav upp. Vi får kanske hitta på en kontrollfråga som endast golfare kan svara på?!

//Torsten

#4   RE:SPAM

Thom Skapad: 4/3/2009 7:22:11 AM

Hej
Fick ett nytt i dag.
Tomppa

Hello.
my name is Miss Eunice Joseph,i am a female, i saw your profile today in this site, then i feel like droping this massage to you, please i will like to know more about you and if you can send an email to my mail address i will give you my picture because i have something important which i will like to share in common with you if only you can give me your interest. please dont think otherwise just mail me when i explain to you,you will understand me. Here is my email address (eunice_josephg22@yahoo.com)
Thanks and God bless
Eunice.

PLEASE CONTACT ME HERE (eunice_josephg22@yahoo.com)

Hej.
Mitt namn är Miss Eunice Joseph, jag är en kvinna, jag såg din profil i dag på denna hemsida, så jag känner mig som droping denna massage till dig jag kommer att vilja veta mer om dig och om du kan skicka ett mail till min e-post adress skall jag ge er min bild eftersom jag har något viktigt som jag kommer att vilja dela på gemensamma med dig om du bara kan ge mig ditt intresse. behaga dont tror annars bara mail mig när jag förklara för er, ni förstår mig. Här är min e-postadress (eunice_josephg22@yahoo.com)
Tack och Gud välsigne
Eunice.

Kontakta mig HÄR (eunice_josephg22@yahoo.com)

#5   RE:SPAM

Torsten Skapad: 4/3/2009 8:18:45 AM

Jag kan ine annat än att beklaga dessa intrång. Detta är satt i system och vi vet inte hur vi ska kunna stoppa dem helt o hållet. Eftersom det är människor, med viss datakunnihet som aggerar så kan vi inte gör mycket mer än att i efterhand spärra dem. Men de registrerar sig på nytt igen om någon vecka. Det blir krismöte nu på förmiddagen. Vi måste hitta på något.

Om man ändå får göra en positiv kommentar av allt detta elände så är det att ni som medlemmar verkligen reagerar och vill kolla vem som skickat ett meddelande. Och vi har ju aldrig så stor besöksfrekvens på sajten som efter dessa spamutskick. Så ta det till er. Det fungerar att sända meddelanden!! Men visst vore det mycket bättre om det var vi, som är de seriösa medlemmarna, som hade sådan aktivitet på sjten.

//Torsten

Hur det funkar.

Kommentarer i trådar kallas inlägg. Alla besökare kan läsa hela forumet men bara medlemmar kan starta nya trådar och skriva inlägg.

Enkla regler

Vi utgår från att du har både gott omdöme, sunt förnuft och uppför dig kamratligt när du deltar i Forum! Och det gäller både mot dess medlemmar och sajten.

Viktigt är också att du inte avviker från ämnet du deltar i. Vill du börja diskutera något annat än vad som ryms inom det trådskaparen avsett så ska du skapa en ny tråd och driva din fråga där.

Har du förslag, problem, frågor m.m. Skicka ett meddelande.

För att vi ska kunna göra denna sajt så bra som möjligt så behöver vi hjälp från dig. Vi tar gärna emot förslag och kommentarer om Singelgolfare.se.

Har du problem med något på sajten tveka inte att skicka ett meddelande till oss.

Mvh Singelgolfare.se