Forum

#1   Årets första rundor spelade?

hcp15 Skapad: 4/14/2011 9:09:45 AM

För att bidra till lite prat och aktivitet så startar jag en tråd om vårgolfande!
Har ni kommit igång än? Skånemedlemmar har väl redan klarat av massor med rundor, men här i 08-land har banorna ju precis öppnat.
Har ni hängt på låset vid klubbhuset? Hur känns svingen? Har vinterträningen varit intensiv eller har ni vilat er i form?

Berätta! hälsar hon som kanske har hcp15...
:-)

#2   RE:Årets första rundor spelade?

Bjorn Skapad: 4/15/2011 10:01:43 AM

Nix, Ingen runda ännu. Rangen har inte ens öppnat, och ännu midre banan. För eländigt !
Vinterträning i gymmet har det faktiskt blivit coh jag tror balansen har förbättrats. Det kommer att göra susen.

Startsida Forum | Till Toppen

#3   RE:Årets första rundor spelade?

hcp15 Skapad: 4/15/2011 10:36:21 AM

Hej Björn,
vår klubb har öppnat rangen och med lite tur så öppnar man hela eller delar av banan/-orna till helgen.... Det är lite kul att se hur golfvåren drar sig norröver. Vi tycker det är segt här i Sthlmsområdet, men vännerna i Medelpad elelr längre norrut har det ju vädigt bistert!
Man får vara glad för det lilla...

Finns det fler rapporter från andra delar av landet?

#4   RE:Årets första rundor spelade?

suma Skapad: 4/15/2011 6:10:51 PM

Nja, räknas en gång för några veckor sedan i simulatorn i golfhallen..? Riktigt roligt men har ej haft klubborna framme på hela vintern!
En bana öppen här i Linköping men de andra är på gång inom kort. Vet ej hur uppdaterat medlemsregistret är (eller andra uppgifter) men det känns bra att det finns blandade åldrar, istället för enbart äldre! Ser fram emot att se hur aktivt forumet kommer att vara nu när säsongen drar igång.

#5   RE:Årets första rundor spelade?

hcp15 Skapad: 4/17/2011 10:37:34 AM

@Suma - "enbart äldre"... Undrans på vilken sida om det strecket man hamnar? :-)

Idag blir det premiär för min del. Spännande att se om någon liten del av svingen finns kvar i muskelminnet..

#6   RE:Årets första rundor spelade?

Bjorn Skapad: 4/19/2011 8:39:41 AM

Hur avlöpte premiären? Funkade muskelminnet får jag bara gratulera. Har varit på rangen 2 ggr nu och mitt muskelminne kommmer ihåg helt fel saker. Men i helgen blir det skarpt läge med någon runda på bana i stället.

#7   RE:Årets första rundor spelade?

hcp15 Skapad: 4/19/2011 11:48:01 AM

Premiärrundan i söndags var en otroligt glad upplevelse. Inte nog med att jag fick gå med väldigt glada o goa gubbar (att skratta och ha kul gör onekligen rundan extra trevlig). Men efter 3-4 hål hittade drivern sitt vanliga raka spår, finfin bollträff från fw och helt ok spel helt enkelt. Kort och rakt ÄR min modell, att tro att jag plötsligt ska slå jättelångt är bara dumt. Men jag har slutat skämmas för att använda helt andra klubbor än "man ska" - träffar jag green är väl det viktigare??? Nu snart massor med golf i Skåne - det ska bli så kul! (hoppas jag.... ;-)

#8   Påskaftonsgolf!

hcp15 Skapad: 4/23/2011 9:57:10 AM

Dags för påskgolf. Tyvärr inte i skåneland som tänkt - förkylningen kom ivägen. Men även om snuvan stoppar 120mils bilkörning, så stoppar den inte en runda i närområdet. Undrar om man ska leta upp en knallgul tröja dagen till ära?
Kanske en påskfjäder i hatten till medspelarnas förtvivlan? Något litet hyss måste man väl få ta till för att vinna?
:-)

Hur det funkar.

Kommentarer i trådar kallas inlägg. Alla besökare kan läsa hela forumet men bara medlemmar kan starta nya trådar och skriva inlägg.

Enkla regler

Vi utgår från att du har både gott omdöme, sunt förnuft och uppför dig kamratligt när du deltar i Forum! Och det gäller både mot dess medlemmar och sajten.

Viktigt är också att du inte avviker från ämnet du deltar i. Vill du börja diskutera något annat än vad som ryms inom det trådskaparen avsett så ska du skapa en ny tråd och driva din fråga där.

Har du förslag, problem, frågor m.m. Skicka ett meddelande.

För att vi ska kunna göra denna sajt så bra som möjligt så behöver vi hjälp från dig. Vi tar gärna emot förslag och kommentarer om Singelgolfare.se.

Har du problem med något på sajten tveka inte att skicka ett meddelande till oss.

Mvh Singelgolfare.se