Forum

#1   Stockholmsträff 12'e Juni

Bjorn Skapad: 5/17/2011 6:55:55 AM

Hej alla där ute, Nu har vi spikat 12'e Juni. Det blir inte IGA som tidigare dryftat utan någon annan Norrortsbana. Men först måste vi få en uppfattning om hur många som vill vara med.
Meddela intresse genom att svara på denna tråd så ser vi hur många tider vi behöver boka upp.
Vi försöker lägga tiden så att det blir tid för gemensam lunch på klubbhuset.
Men först, hur många kan vi få ihop?

#2   RE:Stockholmsträff 12'e Juni

Redaktionen Skapad: 5/17/2011 5:17:02 PM

Hej Björn.
Bra att ni startade om tråden. Jag tar hand om alla som anmäler sig här i forumet och lägger in er under Aktiviteter.

Då är det bara att boka på - troligen blir det en bra anslutning eftersom jag vet att vädret blir kanon den helgen.

Mvh Torsten

Startsida Forum | Till Toppen

#3   RE:Stockholmsträff 12'e Juni

Ibsen Skapad: 5/18/2011 11:20:07 PM

Hej, jag är gärna med den 12 juni.
Hälsar
Gunbritt

#4   RE:Stockholmsträff 12'e Juni

Redaktionen Skapad: 5/19/2011 8:00:18 AM

Hej Gunbritt
Jag lägger till dig på intresselistan för 12 juni. Tag gärna kontakt med Björn så ni kan tala er samman och locka in fler deltagare.

Mvh Torsten

#5   RE:Stockholmsträff 12'e Juni

Bella Skapad: 5/19/2011 9:33:58 AM

Hej,
Då anmäler jag mig till Stockholmsträff 12 juni.
Mvh Ullabritt

#6   RE:Stockholmsträff 12'e Juni

Redaktionen Skapad: 5/19/2011 4:53:43 PM

Hej Ullabritt

Jag lägger upp dig på intresselistan. Ta kontakt med Björn så han får besked på att allt fler blir intresserade... :-)

Mvh Torsten

#7   RE:Stockholmsträff 12'e Juni

byggarnsten Skapad: 5/22/2011 9:01:56 PM

Hej är intreserad att vara med den 12 på Träffen

Byggarnsten

#8   RE:Stockholmsträff 12'e Juni

slice60 Skapad: 5/23/2011 2:14:40 PM

Hej! jag vill gärna vara med den 12:e.
slice 60

#9   RE:Stockholmsträff 12'e Juni

Redaktionen Skapad: 5/23/2011 4:53:32 PM

Hej byggarnsten och slice60.

Trevligt att ni vill vara med. Jag skriver in er på intresselistan uder aktiviteter.

Mvh Torsten

#10   RE:Stockholmsträff 12'e Juni

Redaktionen Skapad: 5/23/2011 4:53:33 PM

Hej byggarnsten och slice60.

Trevligt att ni vill vara med. Jag skriver in er på intresselistan uder aktiviteter.

Mvh Torsten

#11   RE:Stockholmsträff 12'e Juni

Sanna Skapad: 5/29/2011 1:05:50 AM

Hej,
Jag är gärna med och spelar 12e juni.
Mvh,
Sanna (sanjor)

#12   RE:Stockholmsträff 12'e Juni

Spoon56 Skapad: 5/30/2011 9:34:04 AM

Låter väldigt intressant, är intresserad, ska kolla almanackan för säkerhets skull, toppen!

#13   RE:Stockholmsträff 12'e Juni

Redaktionen Skapad: 5/30/2011 6:53:29 PM

Hej Björn
Jag har lagt till Sanna och Spoon56 under Aktiviteter så ni är samlade där.

Mvh Torsten

#14   RE:Stockholmsträff 12'e Juni

Knyttet76a Skapad: 6/4/2011 12:02:23 PM

Hej Björn!

Ditt initiativ låter kalastrevligt men jag är toknybörjare på golf (hcp 36). Å andra sidan är jag väl medveten om att jag aldrig kommer sänka mig om jag inte vågar mig ut på banan. Kanske är det här ett ypperligt sätt för mig att få tips och trix!? Eller kommer ni få spunk på mig när jag spelar "sorkdöden" och bollen far hej vilt!? Om inte så följer jag gärna med! :)

Mvh Knyttet76a

#15   RE:Stockholmsträff 12'e Juni

hcp15 Skapad: 6/4/2011 8:00:53 PM

Knyttet: jag ska inte lägga mig i Björns evenemang, men jag skulle absolut hänga med om jag vore du. Alla har varit där... o vet att om man inte vågar ge sig ut - kommer man inte framåt.
Mitt tips är bara att hålla koll på antalet slag (antaget ni spelar poängbogey) o har du använt dina slag - plocka upp bollen o gå vidare. Det är ibland viktigare att "hänga med i bollens tempo" än att slå sig blå! :-) Är du ute i tjock o dum ruff - be om regelhjälp o droppa dig fri med ett slags plikt istället för att hacka 45 slag i ruff. Eller stryk hålet o traska glad vidare - det kommer ju ett nytt.. Ta inte så allvarligt på resultatet - häng med o ha kul istället!! Jag skulle gärna gå med som moraliskt stöd i din boll, men är inte i stan. Dock kan jag gärna gå ett varv på Queens med dig senare i sommar om du vill, hälsar Anne

#16   RE:Stockholmsträff 12'e Juni

MatsD Skapad: 6/5/2011 8:10:55 PM

Hej. Sent om sider.
Vill gärna vara med o spela den 12 juni.
Golf-id. 570109

#17   RE:Stockholmsträff 12'e Juni

MatsD Skapad: 6/5/2011 8:13:26 PM

Sorry det gick för fort.
Golf-id 570109-010
Nås på e-post. m.o.d@tele2.se

Hur kommunicerar vi för övrigt.

#18   RE:Stockholmsträff 12'e Juni

golfers Skapad: 6/6/2011 3:58:23 AM

Låter intressant. Men vilka är kraven,
för att få vara med?

#19   RE:Stockholmsträff 12'e Juni

Knyttet76a Skapad: 6/6/2011 2:32:22 PM

Dåså, då har jag bestämt mig, jag följer gärna med, men jag ser det mer som en "lär och se-runda" så om någon barmhärtig kan tänka sig att vara lite "golfmentor" åt mig på rundan så är jag jättetacksam! :)

See you out there!

Mvh Johanna

#20   RE:Stockholmsträff 12'e Juni

Bjorn Skapad: 6/6/2011 6:33:13 PM

Planen är 3 st 4 bollar kl 13:51 och framåt på Lindö Dal. Banan är i skapligt skick, (provade den förra helgen)och inte alltför svår, så jag tror det kan passa alla hcp sorter. Kan alla som anmält sig hittills skicka ett medd till mig med Namn och Gold-ID så ordnar jag bokningen. Greenfee är preliminärt 395:-. Tanken med tiden är att vi kan ta en lunch först vid 12:15 och lära känna varandra, sen lite rangetid innan vi startar.
Vi syns på Söndag!
Björn
PS Mentor till alla som känner för det, ordnar vi på plats. DS

#21   RE:Stockholmsträff 12'e Juni

kate Skapad: 6/9/2011 3:47:54 PM

Björn, jag hade förbokat 4 bollar från 13.08 och framåt. Ska de avbokas igen? Jag trodde jag skulle spela tävlingen på Lindö Dal på lördagen, men det visade sig det var söndag istället. Datumet var fel på Golf.se. Jag lovade hjälpa till med registrering av resultat efteråt, så jag kanske inte hinner vara med på eftermiddagen. Om inte ska jag iallafall försöka hinna med att hälsa på på lunchen:)
Kate

#22   RE:Stockholmsträff 12'e Juni

Bjorn Skapad: 6/10/2011 12:48:22 PM

Men det är ju utmärkt, lite tidigare än annonserat men vi får köra ppå Lunch 11:30 i stället. Du kan boka av den första bollen Vi blir max 3 bollar. Då blir det första start c:a 13:15. Jag skickar medd till alla om detta.
Hälsningar Björn
Kul om du kan dyka upp i alla fall.

#23   Information Stockholmsträff 12'e Juni

Bjorn Skapad: 6/11/2011 6:38:20 AM

Då borde allt vara spikat.
Lindö Dal - första start kl 13:15.
3 Bollar bokade.
Jag finns på plats kl 11:30 för Lunch.
Vid trassel ring mig 070-7931178

Vi ses.
Björn

#24   RE:Stockholmsträff 12'e Juni

Knyttet76a Skapad: 6/12/2011 8:38:11 PM

Tackar deltagarna på denna träff för en riktigt trevlig runda! På denna runda har jag spelat bort 2 bollar i samma vattenhinder samt sockan till min hybrid. Hälsat på i 3 bunkrar och nästan tagit död på en and-familj. Resultat: 19 poäng på de 18 hålen och jag är nöjd! Jag är ju trots allt en super newbie. Efter tips och trix är jag redo att nöta vidare. Åter ett tack för att jag fick vara med. Jag har fått mersmak!

#25   RE:Stockholmsträff 12'e Juni

Ibsen Skapad: 6/13/2011 9:34:34 PM

Hej, hade gärna varit med den 12:e men fick hastigt besök och jag glömde helt enkelt bort det....ska försöka hålla ögonen öppna inför nästa Stockholmsträff
Gunbritt

#26   RE:Stockholmsträff 12'e Juni

malen50 Skapad: 5/10/2014 1:19:44 PM

Hej hade jättegärna varit med men tyvärr så kan jag inte.. Min undran kommer det att ordnas någon mer sammankomst under sommaren.
Berit

Hur det funkar.

Kommentarer i trådar kallas inlägg. Alla besökare kan läsa hela forumet men bara medlemmar kan starta nya trådar och skriva inlägg.

Enkla regler

Vi utgår från att du har både gott omdöme, sunt förnuft och uppför dig kamratligt när du deltar i Forum! Och det gäller både mot dess medlemmar och sajten.

Viktigt är också att du inte avviker från ämnet du deltar i. Vill du börja diskutera något annat än vad som ryms inom det trådskaparen avsett så ska du skapa en ny tråd och driva din fråga där.

Har du förslag, problem, frågor m.m. Skicka ett meddelande.

För att vi ska kunna göra denna sajt så bra som möjligt så behöver vi hjälp från dig. Vi tar gärna emot förslag och kommentarer om Singelgolfare.se.

Har du problem med något på sajten tveka inte att skicka ett meddelande till oss.

Mvh Singelgolfare.se