Forum

#1   Eviga nybörjare i Stockholm ?

stilisten Skapad: 2011-05-22 15:19:50

Hej, kommer du inte heller längre än 36 ? Inte så kul att bara "hoppa in" i en boll när man är osäker på sitt spel. Vi kanske kan bli bättre ihop ? Jag går gärna ut på lördag, den 28. Hör av er !

#2   RE:Eviga nybörjare i Stockholm ?

Knyttet76a Skapad: 2011-06-04 11:53:17

Hej Stilisten!

Även jag har hcp 36 och lite "rädd" för att spela med någon som har ett lägre hcp. Tog mitt gröna kort från tee (hcp 36) under sommaren 2010 men har sen dess bara ett fåtal ggr tagit mig ut på banan. Bor i Sthlm och jobbar i norrort och hakar därför gärna på någongång. Antingen efter jobb eller under en helg. :)

Mvh Knyttet76a

Startsida Forum | Till Toppen

#3   RE:Eviga nybörjare i Stockholm ?

hcp15 Skapad: 2011-06-04 20:06:14

Säger som jag skrev i en annan tråd - jag går gärna med er på Queens i sommar. Då kommer jag att köra "min modell för att snabbare komma framåt" - dvs SPELA!!! Inte alla rundor måste bokföras o spelas enligt varenda regel (som man SKA kunna) men i allra första början är det viktigare att man spelar sig framåt o lär sig tempo och hur kul det är. Inte att absolut hacka sig fram i ruff, eller slå 5 slag i bunker. Låt oss spela glad sällskapsgolf, med reglerna i huvudet förstås, men med målet att vara ute o spela. Efter ett par såna rundor spelar man enligt konstens alla regler, o räknar poäng o VIPS - händer det saker.

hälsar Anne

#4   RE:Eviga nybörjare i Stockholm ?

hcp15 Skapad: 2011-06-04 20:11:05

Jag kanske ska tillägga att jag inte främjar regelbrott. Men jag tycker det är dumt att vi inte inser att vi ÄR glada amatörer. Och det finns inga förbud mot att spela som man vill, så länge man inte fördröjer spelet på banan. När jag började gav mig en 5hcp tipset att alltid kasta in bollen på fw o gå därifrån när jag hamnade i trångmål. Vi räknade inga poäng, det handlade bara om träning. Men uj så mycket jag lärde mig, o så mycket roligare det blev. O varje gång repeterades vad som egentligen gäller... så regler fanns med i bakhuvudet. mao - ta det inte så blodigt seriöst - man kan spela utan att räkna poäng o slag. Man traskar på, klipper till, o har kul! SEN börjar man bli mer seriös - men låt starten vara mer skoj än allvar ett par rundor - tycker jag.

#5   RE:Eviga nybörjare i Stockholm ?

NyGolfare Skapad: 2011-06-05 12:28:12

Jag har också varit med om att bli tillrättavisad av en som har ett mycket lägre hcp mig när jag spelade med ett gäng glada pensinärer. Han retades av att jag som nybörjare med ett hcp på 36+ inte kunde hålla reda på alla slagen som jag slog. Sedan dess går jag ut själv på kvällen och spelar 9 håll i mitt äget tempo. Jag släpper förbi de som är snabbare än mig på banan. I bland händer det att man träffar på någon singel som man kan spela tillsammans med.

#6   RE:Eviga nybörjare i Stockholm ?

Beck37 Skapad: 2011-07-08 15:48:25

Får väl som låghandicapare vilket jag tror jag räknas till säga att det handlar mer om personligheten.

Tycker dock det är trist har vid flertal tillfällen varit närvarande när folk bokat om sig för att det kommer få spela med mig. Jag har absolut inget emot att spela med dem som är sämre. Fast lite trist är det att man blir ratad att spela med för att man har ett lägre handicap, istället för att folk lär sig lite av det man kan lära ut som en bra spelplan på hål osv. Handlar inte om att jag tänker lära ut om man inte vill men svarar ju gärna på frågor ifall någon vill veta saker. Annars är jag bara där för att spela och ha det trevligt. Träning och tävlingar har jag gott om så var det därför jag är ute och spelar hade jag inte varit på banan.

Hur det funkar.

Kommentarer i trådar kallas inlägg. Alla besökare kan läsa hela forumet men bara medlemmar kan starta nya trådar och skriva inlägg.

Enkla regler

Vi utgår från att du har både gott omdöme, sunt förnuft och uppför dig kamratligt när du deltar i Forum! Och det gäller både mot dess medlemmar och sajten.

Viktigt är också att du inte avviker från ämnet du deltar i. Vill du börja diskutera något annat än vad som ryms inom det trådskaparen avsett så ska du skapa en ny tråd och driva din fråga där.

Har du förslag, problem, frågor m.m. Skicka ett meddelande.

För att vi ska kunna göra denna sajt så bra som möjligt så behöver vi hjälp från dig. Vi tar gärna emot förslag och kommentarer om Singelgolfare.se.

Har du problem med något på sajten tveka inte att skicka ett meddelande till oss.

Mvh Singelgolfare.se